Kontenta optimizācija meklēšanas pieprasījumiem Google ar balsi

Vēl tikai dažus gadus atpakaļ kontenta optimizācija meklēšanas pieprasījumiem Google ar balsi bija maz zināma. Taču pašlaik lielākajā lietotāju vidū tā kļuvusi diezgan populāra.

Pēc statistikas datiem pašlaik meklēšanu ar balsi ikdienu izmanto 41% pieaugušo un 55% pusaudžu. Pēc atsevišķu izdevumu datiem uz 2020.gadu vairāk kā 50% pieprasījumu internetā būs balss. Šajā rakstā mēs ar jums tiksim pilnīgā skaidrībā, kā tad optimizēt kontentu pēc meklēšanas pieprasījumiem Google.

Kur pielieto balss meklēšanu?

Ikviens no mums zina, kas notiks, ja mēs izteiksim frāzi “OK Google” vai “Sveiki, Siri!”, taču maz ir to, kuri būs dzirdējuši par Alisi. Alise – tas ir Yandex balss palīgs, par kura iznākšanu paziņoja vēl 2017.gadā. Tā izmanto to pašu mākslīgo intelektu un runā Tatjanas Šitovas balsī, kura nodarbojas ar aktrises Skārletas Johansones personāžu ierunāšanu krievu valodā.

Meklēšanas asistents Siri tiek uzskatīts par visvecāko, jo tas ir radies pirms visiem citiem, precīzāk 2011.gada 4.oktobrī. Ar Siri ierunāšanu nodarbojās amerikāņu aktrise Sjūzena Beneta, kuras balsi ierakstīja vēl 2005.gadā.

Bez tam kopš 2012.gada pastāv arī cits balss palīgs – – Google assistant, paredzēts platformai Android 4.1, kuras izstrādi aizsāka vēl 2004gadā. Google šo tehnoloģiju izlaida, ņemot vērā visas kļūdas, ko pieļāva Siri.

Kāda ir atšķirība starp balss un teksta pieprasījumiem?

Starp šiem pieprasījumiem atšķirība ir tāda, ka tas būtiski saīsina meklēšanas laiku. Cilvēks minūtes laikā var pateikt aptuveni 150 vārdus, bet uzrakstīt var tikai aptuveni 40 vārdus. Līdz ar to, lai kaut ko sameklētu, cilvēkam nevajag līdz minimumam saīsināt savu pieprasījumu, bet var to izteikt tā, kā tas izklausītos parastā sarunvalodā.

Meklēšanas ģeogrāfija

Jūsu mobilā ierīce vienmēr zina, kur jūs atrodaties. Tāpēc, izmantojot balss meklēšanu, nav vajadzības meklēt restorānu vai kādu citu vietu tieši Rīgā. Ir jāpievērš uzmanība pieprasījumu tendencei un sezonalitātei, pamatojoties uz reģionu, kurā jūs sniedzat pakalpojumus.

Bez tam ir vērts salīdzināt savu lappusi ar tādu pašu konkurentu lappusi. Ja jūsu mājas lapa ir adaptīva, tad jūs nekad nevarēsiet nonākt topa 1.vietā, un vēl jo sevišķi pirmajās pozīcijās pēc balss meklēšanas. Novērtējot preces vai pakalpojuma lappuses kvalitāti, ir svarīgi orientēties uz pasaules tirgu. Ja jums ir savs interneta veikals, kurš nav piesaistīts noteiktam reģionam, tad vēlams ierakstīt visas pilsētas, kurās tiks veikta piegāde.

Ja cilvēks izmanto balss meklēšanu pēc biznesa tipa, tad rezultāti mainās atkarībā no viņa atrašanās vietas. Balss asistents pirmām kārtām piedāvās tuvākos variantus, norādīs, cik liels būs attālums un parādīs karti, lai ātrāk nonāktu konkrētajā vietā. Tāpat arī ir vērts pievienot darba laikus, kontaktus un fotogrāfijas Google Maps ar ģeolokāciju, kas atbilst jūsu biroja esošajai adresei.

Atšķirības rezultātu sniegšanā

Ja teksta pieprasījumos ir svarīgi nonākt tikai top 10 galvenajā rezultātu lapā, tad balss meklēšanas gadījumā viss nav tik vienkārši. Balss meklēšanā ir jātiecas uz top 1, jo par virzības pamatu tiek uzskatīta populāru pieprasījumu izstrāde.

Ja jūs sekosiet līdzi saviem konkurentiem, tad tas nozīmē, ka pastāv liela ticamība, ka jūs vienmēr paliksiet aiz viņiem. Tāpēc nebaidieties eksperimentēt, jo tikpat kā visas SEO stratēģijas tika atklātas pavisam nejauši.

Nobeigumā var piebilst, ka kontenta optimizācija ar balss pieprasījumiem Google – tas ir lielisks pamats jaunu virzīšanos stratēģijām. Līdzekļu ieguldīšana optimizācijā nebūs veltīga, jo tehnoloģijas nestāv uz vietas, bet pakāpeniski attīstās.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *